tisdag 21 juni 2011

Minimalt brottningslandslagsläger på STAC!

Vilken långdag det blev på jobbet igår, puuh! Vi hade tillsammans planerat ett miniläger för landslagsbrottarna Jimmy Lidberg (96kg klassen) och Jim Pettersson (84kg klassen). Det skulle innehålla allt från kroppslig fullständig screening, manuell behandling av besvärande leder, muskler och småskavanker, powertester för brottare, kost- och livsstilsrådgivning/optimering, nya innovativa bålstyrkeövningar och lite till. Jag tror dom blev nöjda, mycket nöjda...

2.37 sek på 10 meter med 35 kg stålsläde, slå det om ni kan! Bra tider utan släde är under 1.70 sek. Jimmy Lidberg "lekte" med det vi vanliga dödliga tycker är en ruggigt tung belastning.

140 kg explosiva marklyft, Jim Pettersson utvecklade 1700 watt, kom upp i en medelhastighet av 0.75 m/s, drog den 0.7 m, på 0.96 sek, topphastigheten under den koncentriska fasen var 1.17 m/s och tiden det tog att komma upp i topphastigheten var 0.55 sek. Utifrån all denna data på flera olika belastningar kan vi inte bara skräddarsy våra träningsråd, vi får veta en hel del om hur träningen bitit sedan förra testet. Råden till Jim var många denna dag. Han myntade följande sammanfattning av minilägret på STAC:

"Helt otroligt, jag har fått mer information, lärt mig mer om kroppen, mina brister och styrkor och fått mer potent kost- och livsstilsinformation, än sammanlagt under hela min brottningskarriär!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar